קונים או מוכרים - קרסו מוטורס
משתתפים: אורן ברסקי מ"פלאניט" תכנון פיננסי, יאיר דרורי ואריק בוידר מאלטרנטיב בית השקעות
האזינו וצפו:
קרסו מוטורס: הימור על הסינים – הצלחה רגעית או שינוי מגמה?
העלינו את מניית קרסו מוטורס לפינה "קונים או מוכרים", מתוך רצון להבין לעומק אם החברה אכן הצליחה לעשות שינוי כיוון מהותי – או שמדובר בגל חולף. שוק הרכב הישראלי נחשב מצד אחד כ"רישיון להדפסת כסף", אך מצד שני, תנודתי מאוד ומושפע ישירות משינויים בטעמי הצרכן.
למה לקנות?
החברה הצליחה לזהות בזמן את הפוטנציאל שבמותגים הסיניים
שינוי בכיוון האסטרטגי הביא להחייאה של המכירות
תחום החשמליות צובר תאוצה, והחברה ממוקמת נכון בצומת הזה
ניהול יציב ויכולת תגובה מהירה לשינויים בשוק
למה למכור?
השוק המקומי תחרותי מאוד עם שחקנים חדשים שנכנסים כל הזמן
תלות גבוהה במותגים חיצוניים וחוסר שליטה על קווי ייצור
השוק הסיני עצמו לא צפוי – והיצרנים יכולים בקלות לשנות מדיניות
תיק המותגים עדיין לא מגוון מספיק
שינוי תדמיתי, אבל מה הלאה?
בדיון התעכּבנו גם על השאלה האם קרסו הצליחה לשנות את התדמית שלה כחברה עם מותגים מדשדשים, לחברה חדשנית שרוכבת על גל החשמליות. מהלך כזה דורש יותר ממהלך טקטי – הוא מצריך עקביות לאורך זמן.
השוק משתנה – האם קרסו תישאר רלוונטית?
הטיעונים השוריים והדוביים הדגישו את העובדה ששוק הרכב הוא אחד המשתנים ביותר. הצרכנים לא נאמנים, הטכנולוגיה משתנה במהירות, והתחרות רק גוברת. האם קרסו תוכל לשמור על הרלוונטיות גם בטווח הבינוני והארוך?



